Bezmaksas piegāde Latvijā visu Augustu

Kā Izskatās Veselīga Stāja?

Mēs visi zinām cik viegli ir pamanīt, ja kādam ir nepareiza stāja. Bet kā īsti izskatās kāds vai kāda, kam ir veselīga un pareiza stāja?

Katru dienu mēs iesaistāmies dažādās aktivitātēs, nepievēršot pienācīgu uzmanību sava ķermeņa pozīcijai. Mēs pieliecamies, tupjam, grozāmies un noliecamies tā, it kā mēs būtu supervaroņi, kas ir brīvi no gravitācijas likumiem. Tomēr atšķirībā no supervaroņiem, mums nav pārcilvēciskas elastības un mēs esam jutīgi pret muguras sāpēm un ievainojumiem, ko bieži vien arī izraisa nepareiza stāja. Tieši tāpēc ir jāievēro mūsu fiziskie ierobežojumi un jāsaprot, ka katrai aktivitātei ir atbilstošs ķermeņa stāvoklis.

Šajā rakstā mēs izpētīsim, kāda izskatās veselīga stāja, sēžot, stāvot un pārvietojoties.

Iegūsti lielisku un veselīgu stāju ar Upper stājas korektoru.

Kāpēc pareiza stāja ir svarīga?

Slaids ķermenis ir laimīgs ķermenis. Pareiza stāja notur kaulus un locītavas vietā, ļaujot muskuļiem darboties efektīvāk. Tas palīdz jūsu ķermenim taupīt enerģiju, līdz ar to jums ir mazāka iespēja saskarties ar muskuļu nogurumu. Pareizs ķermeņa novietojums ir arī jūsu labākā aizsardzība pret tādu slimību veidošanos kā artrītu, jo pareiza stāja samazina jūsu locītavu virsmas nodilumu.

Priecīgājā no visām ķermeņa daļām būs jūsu mugura. Pareizas stājas praktizēšana ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā novērst muguras sāpes un muskuļu sāpes. Tas novērš jūsu mugurkaula nofiksēšanos nedabiskā stāvoklī un atvieglo mugurkaula saišu sasprindzinājumu.

Papildus veselīgas stājas ieguvumus un ieteikumus variet atrast mūsu iepriekšējā rakstā.

Kā izskatās pareiza stāja sēžot?

Aktivitātēm nav obligāti jābūt kustīgām, lai vajadzētu pareizu stāju. Pat mazkustīgi stāvokļi, piemēram, sēdēšana un gulēšana, var izraisīt kaulu un saišu nepareizu novietojumu, ja neesiet piesardzīgs. Sēžot ilgstoši pie datora vai automašīnā, mēģiniet turēt muguru taisnu, plecus atvirziet atpakaļ un dibenu piespiestu sēdekļa aizmugurei.

Lai uzturētu mugurkaula dabisko novietojumu, izmantojiet sarullētu dvieli vai stājas korektoru. Salieciet ceļus 90 grādos, turot tos vienā līmenī ar gurniem vai nedaudz augstāk par tiem. Ja nepieciešams, izmantojiet kāju balstu, lai paceltu kājas. Pretējā gadījumā novietojiet tās plakaniski uz grīdas. Nekrustojiet kājas, jo tas izraisa nevienmērīgu svara sadalījumu gurniem.

Šī ir ātra metode, kā nodrošināt pareizu sēdēšanu:

1. Sēdiet tā lai dibens atrastos uz krēsla malas un liecieties uz priekšu.
2. Tagad sēdiet taisni un pēc iespējas vairāk atlieciet muguru uz atpakaļu.
3. Turiet dažas sekundes.

Ģimenes izbraucienos, lai apskaītu skaistos Latvijas dabas skatus vai kaimiņzemes, nākas ilgstoši pavadīt pie automašīnas stūres. Braukšanas laikā jūs vēlēsieties ieņemt pozu, kas atbalsta jūsu muguras izliekumu. Novietojiet savu sēdekli pietiekami tuvu stūrei, lai jūsu ceļgali būtu saliekti un vienā līmenī ar gurniem. Jūsu kājām jāspēj viegli sasniegt pedāļus. Galvu brīvi atspiediet pret sēdekļa atzvelkni un atbrīvojiet kakla daļu.

Side view of woman with sunglasses driving Free Photo

Kā izskatās pareiza stāja stāvot?

Šeit ir daži padomi, kā sevi turēt staltu un lepnu:

- Turiet kājas plecu platumā un iztaisnojiet augšstilba muskuļus, piedomājot, lai netiktu nofiksēti ceļi. Pārnesiet lielāko daļu ķermeņa svara uz pēdas priekšdaļu, nevis papēžiem. Lai pārbaudītu, vai jūsu svars ir vienmērīgi sadalīts, palūdziet kādu maigi uzspiest uz jūsu krūšu kaula. Ja jūsu svars ir tur, kur tam vajadzētu būt, jūs varēsit saglabāt līdzsvaru.
- Ļaujiet nedaudz izliekties mugurkaula apakšdaļai, bet nemēģiniet to pārlieku izliekt vai noliekties, it īpaši ilgstoši stāvot.
- Paceliet krūtis, vienlaikus nolaižot plecu lāpstiņas, lai izveidotu distanci starp ribām un gūžas kaulu.
- Atslābiniet žokļa muskuļus, lai zods būtu vienā līmenī.
- Lai nodrošinātu pareizu stāju stāvot, variet veikt vienkāršu pārbaudi pie sienas.

Front view coworkers on break at office Free Photo

Kā izskatās pareiza stāja esot kustībā?

No visiem dažādajiem veidiem, kā mēs pārvietojam savu ķermeni, priekšmetu pacelšana drošā un kontrolētā veidā, iespējams, ir vissarežģītākā. Kopumā ir labāk izvairīties no smagu priekšmetu celšanas, kuru svars pārsniedz 15 kilogramus, neatkarīgi no tā, cik spēcīgs jūs jūtaties.

Lai paceltu priekšmetu no grīdas

Saglabājiet muguru taisnu un saliecieties ar ceļgaliem un gurniem. Pretojieties kārdinājumam liekties uz priekšu jostasvietā! Stāviet tuvu objektam, kuru gatavojaties pacelt, ar kājām attālinātām vienu no otras un pēdām plakaniski novietotām uz zemes. Saspiediet presesīti un ļaujiet kāju muskuļiem uzņemt lielāko daļu slodzes. Lēnām iztaisnojiet ceļus, kad vienmērīgā, kontrolētā kustībā paceliet priekšmetu pie ķermeņa. Stāviet pilnīgi taisni, turot muguru taisni, un veiciet nelielus soļus uz priekšu. Izvairieties no smagu priekšmetu pacelšanas virs jostasvietas.

Lai paceltu priekšmetu no galda

Bīdiet objektu uz galda malu, lai jūs varētu turēt to tuvu ķermenim. Salieciet ceļus un rokas, ceļot priekšmetu un lēnām iztaisnojiet muguru. Kā iepriekš, sasprindziniet vēdera muskuļus, lai celšanas laikā pastiprinātu ķermeņa korseti.

Upper Stājas Korektors

Šajā rakstā mēs esam iemācījušies, kāda izskatās pareiza stāja dažādās formās. Tagad ir pienācis laiks šīs zināšanas pielietot praksē un sākt veidot ilgstošus stājas ieradumus.

Izmanto Upper stājas korektoru un izveido veselīgas stājas ieradumu.